6.08.2016

Benliğini Aramak.

Cevaplarını veremediğim sorularım var. Görmezden gelmeye çalışsam da başaramadığım. Kendimi sorguya çekiyorum, fiziksel işkenceyle de değil, psikolojik işkenceyle. Şaşırtmalı sorular beynimde tura çıkmış, kamp atacak yer arıyor sanki. Sıyırmaya az kaldı, sıyırdıktan sonra hepimiz özgürüz. Bu dünyada bir deliler özgür bir de ölüler.

Bazen durup dururken içime bir ürperme geliyor. Ben korkutan şey ne? Ara sıra uzun vadede ne yapacağımı düşünüyorum? Bilemiyorum neden kaygılandığımı?  Sorularım var, beynimde bildiğin nöbet tutuyor 1-3, 3-5 fark etmiyor.

Kaygılarım var, nedenini biliyorum da nasıl üstesinden gelebileceğimi bilmiyorum. Takıntılarımın üstesinden geldim. Önceleri başarısızlıklarımı takıntı haline getirmek gibi bir huyum vardı. Hâla başarısızlıklarım var ve muhtemelen daha da olacaklar.

Her insanın korktuğu bir şeyler vardır. Yükseklikten korkar, kapalı ortamlardan korkar, bağlanmaktan korkar, yalnız kalmaktan korkar, karanlıktan korkar, nereden geldiğini bilmediği seslerden korkar. Türkiye gibi yada orta doğu ülkelerinden birinde yaşıyorsa korkuları daha fazladır. Durakta beklemekten korkar, hava alanı gibi kalabalık yerlerde bulunmaktan korkar, ... yeri gelir polisten dahi korkar,  hiçbir şeyden korkmuyorsa; neden korkmuyorum diye bile korkar,

Benliğimi arıyorum, bir gün bulacağım. Yazmakta bu arayışın sonucu... Bir kimliğim var, bitirdiğim bir kaç okul. Bir çok iş denedim de daha ben bunu yapmalıyım dediğim bir iş karşıma çıkmadı. Amaç, sadece para kazanmak değil, çalışırken mutlu olmak.

İnsanlar için bir anlam ifade ediyor muyum? Bir Tesla değilim ya da kansere çare bulmuş bir bilim insanı, anlamsız karakterim. Muhtemelen aile, akraba, arkadaş ilişkileri dışında kimseye bir anlam ifade etmiyorum. Bir sitede 'Benliği olmayan insanlar, yarım insandır.' diye okumuştum.

Benlik, bencil olmayı beraberinde getirir mi? Benlik insanın  kendini bilmesiyle, karakteriyle, özgüveni ile ilgilidir. Bencil olmayı beraberinde getirmez. Bencillik, kendine yarar sağlayacak bir şeyi, başkalarının zararına olduğunu bile bile kendi yararına istemektir. Bencilliğin sistemli hali rekabettir. Rekabet, bize yolun başında öğretilir. Çünkü bencilliğin ekonomiye taşınmış şeklidir. İnsanın içine ahlaksızlığı eker ve büyütür. Örnekleri çoktur, okul sıralarından, fabrikalara her yerden örnek bulunabilir.







Share:

6 yorum:

  1. Yazmaya devam et. Herkes her şeyi anlamaz ya da anlamak için kafa yormaz.

    YanıtlaSil
  2. Çalışırken mutlu olacağı işi bulmaya çalışanlardanım ben de hala ;)
    Şu anda elimde olan; okuyup yazmak beni mutlu edenlerden, öyle yapıyorum.
    Dünyaya gelmemizdeki amacı, geleneksel bilgiler ötesinde arayanlardan olunca,kendi anlamını bulmaya çalışmak geliyor ardından.Ama deha olmamamız, anlamsızlık anlamına gelmiyordur hemşerim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışırken mutlu olacağımız işi aramak iyidir, bir ömür sürekli aynı işte çalışarak geçmez. Deha olmasak da kendi anlamımızı bir gün bulacağız, hemşerim.

      Sil
  3. Böyle detaylı cümleleri toparlayıp anlatamazdım heralde ben , çok isterdim ama o ayrı bu yüzden hayranlıkla okudum yazını.
    İnsanın korkuları hep var o korkular yönlendiriyor hatta zaman zaman nasıl üstesinden geleceğimizden neden bahsetmediin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkürler, korkuların nasıl üstesinden gelinir tam bilmiyorum, o yüzden bahsetmedim. Her şeyi, korkularımızı yenmeyi, kaygı sorunlarına çözümler bulmayı yaşayarak öğreneceğiz.

      Sil

Copyright © Bir İzmirlinin Kaleminden | Powered by Blogger
Design by SimpleWpThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com