5.06.2015

Kitap: Kişisel Direniş Kitabı - Enver Aysever

Direnişte idim. Üç gündür belli aralıklara biraz müzik eşliğinde. Enver Aysever'in kişisel direnişlerini okudum. Bana direnişteyken en çok bu iki parça eşlik etti...

    
   
Herkesin de kişisel direnişleri vardır. Benim de henüz yazmadığım direnişlerim var.

Nefes aldığımız her an ölüme karşı direniyoruz. Sonucu kesinlikle belli, galip gelemeyeceğimiz kesin. "Savaşın kazananı olmaz" derler, doğrudur savaşta iki tarafta yenilir, insanlıkları ve vicdanlarıyla beraber. Bu galip gelemeyeceğimiz savaşın kazananı inançlı insanlar için tanrıdır. Tanrı kumar gibi o zaman, kumarda kazanan hep kasadır, inançlı insanlarda da durum aynen böyle insanlar hayatlarını kaybeder tanrı hep kazanır  Bir de nefesi kesildiğinde bile direnmeye devam edenler  var. Düşünürler, yazarlar, şairler, ressamlar, müzisyenler ...

Mesela "Ben gelmedim kavga için, benim işim sevgi için." diyen Yunus Emre, "Dönen dönsün ben dönmem yolumdan" diyen Pir Sultan Abdal, 1828'li yıllarda Aydın'da halk ihtilali yapan, Vergi yükünden bunalan halka bu vergiyi kaldırdığını ilan edip, mültezimlerin, voyvodaların ve zabitlerin halktan keyfi olarak topladıkları vergileri kaldıran, bunlarla da yetinmeyerek, ' vali-i vilayet, hademe-i devlet, Atçalı Kel Memet ' şeklinde imzaladığı fermanlarla, hükumetten serbest ticaret ve tarımın korunmasını, kanunların değiştirilmesini, daha eşit kanunlar yapılmasını ve askerliğin yeni esaslara bağlanmasını" isteyen Atçalı Kel Mehmet'in Anadolusun da. "Vatan sevgisinden maksat, toprağa değil, onun üstünde yaşayan insanlara duyulan sevgidir" diyen Namık Kemal'in, "Hak bildiğin yolda, yalnız da olsan yürüyeceksin." diyen Tevfik Fikret'in, Emperyalizme karşı direnip, halkı örgütleyip, kurtuluş savaşını kazanılmasında büyük rol oynayan Mustafa Kemal'in Türkiye'sinde direnmek bize kalan miras, Yakın tarihimiz de "Vurun ulan vurun ben kolay ölmem" diyen Ahmed Arif, "Hiç bir korkuya benzemez halkını satanın korkusu" diyen Nazım Hikmet, " Japonya'yı yiyen velet /Dünyadaki tek nedamet /İki yüzlü kahpe millet /Amerika katil katil" diye türkü yakan Aşık Mahsuni Şerif ve nicesinin topraklarında Anadolu'da yaşıyoruz.

Herkesin kişisel olarak direndiği bir şeyler mutlaka vardır. Benim için okumak bir direnme biçimi, yazmakta bir direnmek. Sevmek direnmektir. Her şeye rağmen gülebilmek direnmektir. Direnmek güzel şey, direnenler de güzel insanlar!

Bu kitapta edebiyattan sanata, siyasetten futbola, astrolojiden kişisel gelişime, güncel olaylardan aşka bir çok konuda fikirlerini de belirtirken başkaldırının, direnişin kitabını yazmış kısaca...

Share:

2 yorum:

  1. Müzik seçimleri çok güzel. Direnen notalar seçmişsiniz direnirken. Sanırım ben de sizin gibi direniyorum. Yazarak. Yazmak sadece yazmak... Başka hiçbir metot aklıma gelmiyor. Gelse de cezbetmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumak terapi yazmak ise direniş. İkisinden de her gün bir doz alıyorum. İyi geliyor.

      Sil

Copyright © Bir İzmirlinin Kaleminden | Powered by Blogger
Design by SimpleWpThemes | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com